Financieel manager

Verwachte startdatum: 01-04-2023

Waar zijn wij naar op zoek?

We zijn op zoek naar een financiële topper die breed inzetbaar is. Je bent een financieel manager die snapt dat je het verleden nodig hebt om de toekomst te kunnen voorspellen. Het is dan ook van groot belang dat er aan modellen wordt gewerkt die de basis vormen voor de keuzes die samen met de directie op financieel vlak genomen moeten worden. Het administreren van allerlei data moet dus in het teken staan dus van forecasting. Wat zijn de trends? Wat kunnen we verwachten? Moeten we ergens op voorsorteren? Dit gedachtengoed zit je in het DNA en dat is wat de job voor jou een nieuwe dimensie geeft. In jouw rol werk je dus nauw samen met de directie.

 

Over Aerolux

Aerolux BV is een toonaangevende speler in de Nederlandse en Duitse markt van sportveld verlichting. Met ruim 35 jaar ervaring in deze specifieke markt is Aerolux met een compact team van een kleine 20 FTE dagelijks actief om onze klanten niet alleen te voorzien van “state of art” verlichtingsinstallaties, maar ook met de renovatie van bestaande conventionele installaties naar duurzame LED installaties. Naast het daadwerkelijke installatiewerk is het servicelevel van Aerolux richting klanten erg hoog als het gaat om onderhoud- en storing werkzaamheden. Aerolux is gevestigd in Oldenzaal, dit is ook de standplaats voor deze functie.

 

Wie ben jij?

De winst- en verliesrekening, balans, jaarcijfers en bankzaken hebben nog maar weinig geheimen voor je. Je bent op hbo-niveau onderlegd op financieel vlak en hebt reeds enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie. Je communiceert makkelijk met leveranciers, klanten, accountants en banken en intern met je collega’s. Bij Aerolux werken we met Accountview en Outsmart. Een goede kennis van Excel is belangrijk. Maar bovenal zijn we op zoek naar een financieel manager die de directie helpt keuzes voor de toekomst te maken. Dit vereist een frisse moderne blik op het vak van accounting.

 

Wat ga je doen als Financieel Manager?

De belangrijkste taak is dat je samen met de directie de richting van het bedrijf op financieel vlak bepaalt. Hiervoor maak je analyses, spoor je trends op en leg je problemen en kansen bloot. Hierover spar je dan met directie om tot goede strategische keuzes te komen. Om dit goed te kunnen doen ben je continu bezig om repeterende werkzaamheden te automatiseren zodat je bezig kunt met zaken die écht het verschil maken. Het gehele debiteuren- en crediteurenbeheer valt onder je beheer. Daarnaast houd je je ook bezig met het administratieve HRM gedeelte van de organisatie. Onderstaand een opsomming van het grootste gedeelte van de werkzaamheden.

  • Crediteuren facturen ingeven;
  • Debiteuren facturen opstellen en versturen;
  • Debiteuren beheer;
  • Bankboekingen inlezen en verwerken;
  • Betalingen klaarzetten;
  • Contracten opslaan en beheren;
  • Gedeeltelijke HRM taken;
  • Meedenken over automatiseren van taken;
  • Maken financiële analyses en dit met directie bespreken (W&V, voorraad, deb /cred, cashflow, investeringen, enz.);
  • En overige administratieve CQ boekhoudkundige werkzaamheden.

 

Wat bieden wij?

  • Na een contract van 1 jaar, bij goed functioneren, direct een vaste aanstelling;
  • Een baan voor 38 uur per week;
  • Salaris: €2.500,00 – €3.500,00 per maand
  • Een 13e maand;
  • Een mooi secundair pakket waaronder 28 vakantiedagen (o.b.v. fulltime) en een reiskostenvergoeding;
  • Een goede pensioenregeling waarbij wij 50% voor onze rekening nemen;

 

Soort dienstverband:

Fulltime, Contract bepaalde tijd, Vaste baan, Tijdelijk

Contractduur 12 maanden

 

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Pensioen
  • Reiskostenvergoeding

 

Soorten aanvullende vergoedingen:

  • 13e maand
  • Vakantiegeld

 

Solliciteren?